ユリシーズ オフィシャル・ブログ ULYSSES OFFICIAL BLOG

http://ulyssesmagazine.blogspot.com/

Mar 8, 2013

デヴェンドラ・バンハートの新作  Devendra Banhart's New Album

嬉しい! デヴェンドラ・バンハートの新作『Mala』が遂に来週アメリカで発売される! リリース元は名門ノンサッチ。放浪癖のある彼にとって、ノンサッチこそが心休まる家庭のようなレーベルになるのかしら?

前作『What Will We Be』から4年。デヴェンドラはこの珍しく長いインターヴァルを反省していて、「こんなに間を開けることはもうしないよ。次回はもっと早くアルバムを出せたらいいなと思っているんだ」って、昨年私にすまなそうに言っていたわ。そうね。デヴェンドラが毎年新しいアルバムを出すことは大歓迎よ。あなたもそうでしょ? 「でも、君は僕の新作が嫌いになると思うな。だって『Mala』はディスコ・アルバムなんだもの」とデヴェンドラ。面白いわよね。彼はいつも自分のことを卑下するのよ。私たちが彼の作品を嫌うことなんてあり得ないわよ。絶対に。私、新曲をちょっと聴いたわ。美しくて、はかなげで、悲しい曲だった……。

アメリカのある雑誌で、最近デヴェンドラが「僕はそこにはいない(I'm not there)」と発言したことが話題になっているわ。でも、私は驚かない。だって彼は生まれつきの放浪者なんだもの。私は彼が作品を発表してくれるだけでハッピーよ。私は彼のやることが全部好きなの!

Mala / Devendra Banhart





I am so happy!  "Mala", Devendra Banhart's new album, is coming out in the US next week!  It's from the distinguished label Nonesuch.  Will he, who is vagabond natured, feel at home with the label Nonesuch?

It has been 4 years since his last album "What Will We Be".  He is unusually regretting this long interval and said to me last year remorsefully "I will not take a long pause like this anymore. I hope I can put the next album out sooner".  Yes, it is more than welcome that Devendra releases a new album every year.  Don't you agree?  "But I think you will not like my new work, because 'Mala' is a disco album", Devendra said.  Interesting.  He always puts himself down.  We will never turn off his works.   Never.  I have listened to some new songs.  They are beautiful, fragile and sad…

Devendra recently said "I'm not there" in an American magazine and it became news.  But I am not surprised.  Because he is a born vagabond.  I just feel happy with him releasing works.  I love all he does!

No comments: