ユリシーズ オフィシャル・ブログ ULYSSES OFFICIAL BLOG

http://ulyssesmagazine.blogspot.com/

Oct 15, 2012

ありがとう、アンディ! ありがとう、デヴェンドラ!  Thank you, Andy! Thank you, Devendra!

(English follows.)
アンディ・キャビックとデヴェンドラ・バンハートのジャパン・ツアー「Superb Honey Moon」が終わっちゃった。どれもこれも素晴しいライヴで、私は今も胸がいっぱい。私は今回、彼らの8回の公演を全部観たのよ! その上アンディやデヴェンドラともたくさん話をしたわ。詳しいことは追々ここでご報告することにするわね。そう、私の気持ちが落ち着くようになったら……。私は今、とても寂しいの。センチメンタルな気持ち。だって彼らは昨日帰国してしまったから。私は心の中でずっと呟いている、「ありがとう、アンディ! ありがとう、デヴェンドラ!」って。親切で、オープンで、フレンドリーな、私達全員の友達である彼らは、同時にやっぱり素晴しいアーティスト達だった。

今日ここにご紹介する2枚の写真は、10月5日に東京はVACANTで撮影されたもの。そして、ドゥローイングはデヴェンドラが日本滞在中にホテルで描いたもの(水甕のようなイメージは僕のニュー・スタイルだよ、とデヴェンドラは言っていたわ)。これらを眺めながら、私は当分、寂しさを紛らわすことにするわ……。

Devendra Banhart / Photo by Keishi Matsunaga

Andy Cabic / Photo by Keishi Matsunaga

Drawing / By Devendra Banhart

Andy Cabic and Devendra Banhart Japan tour "Superb Honey Moon" is over.  Every show was extremely beautiful, and still I fill my heart with great moving.  I saw all the 8 shows this time!  In addition, I much fortunately talked a lot with Andy and Devendra.  I'll let you know the details here by and by.  Yes, when I recover my composure...  Now I feel lonely.  I become sentimental.  Because they were back to America yesterday.  I keep on saying to myself, "Thank you, Andy!  Thank you, Devendra!".  They, who were kind, open, friendly and good friends of us all, were great artists at the same time as before.

Today I'm showing you 2 photographs, that were taken at VACANT, Tokyo, on October 5.  And the drawing that Devendra did at the hotel during his stay in Japan (It's his new style, according to Devendra himself).  In looking at them, I cheat my loneliness...

No comments: