ユリシーズ オフィシャル・ブログ ULYSSES OFFICIAL BLOG

http://ulyssesmagazine.blogspot.com/

Mar 28, 2012

キース・リチャーズが?  Keith Richards?...

(English follows.)
今日の私はすごく傷ついているわ。友達が私に言ったの、今キース・リチャーズはとても弱っていて、ローリング・ストーンズの苛酷なワールド・ツアーにはもう絶対に耐えられない健康状態なんだって。え? キースは寝たきりなの? あぶないの? もう死ぬの? でも友達はそれ以上のことは何も知らないの。だから私は不安で、ただただ心が傷ついている。誰か私に本当のことを教えて。そして、できれば楽観的な話が聞きたいわ。無理?

ねえ、みんな、お願いだから想像して。キース・リチャーズのいないロック・シーンって存在可能なの? 彼は海賊の王様で、優雅な狼で、60年代と70年代では頽廃したダンディで、下手糞で上手なギタリストで、リズム&ブルースの友よ。つまり私達全員の魂よ。私は「ジャンピング・ジャック・フラッシュ」のリフが大好き。あなたも絶対にそうでしょう? 彼はクールで、クールであることはロックンロールなの。キースは掟よ。ジョン・レノンもそうだった。だから私は彼がここにいてほしいと思っている。

しわしわでよぼよぼの彼もステキよ。キュートよ。車椅子に座ってギターを弾いたってかまわない。私達はみんな、キースのことを待っているわ……。





I'm badly hurt today.  My friend said, "Now Keith Richards is in weak physical condition so that he can't keep on the hard world tour of the Rolling Stones".  What?  Keith's been in bed?  He's in a critical condition?  His life hangs by thread?  But that's all my friend knows.  So I fear, and I'm just hurt deeply in my heart.  Does anyone tell me the truth?  I want some rosy stories if possible.  Is that difficult?

Well, guys, please imagine.  Can our music scene exsist without Keith Richards?  He's the king of pirates, an elegant wolf, a decadent dandy, a bad and good guitarist and a friend of R&B.  He's a soul of all of us, in short.  I love the riff of "Jamping Jack Flash".  You also do definitely, don't you?  He's cool, and being cool is rock'n'roll.  Keith is the rule.  John Lennon was too.  So I wish he were here.

Wrinkled and tottering Keith is beautiful, too.  He's so cute.  We don't care if he plays the guitar sitting on a wheelchair.  We are all waiting for Keith...

No comments: