ユリシーズ オフィシャル・ブログ ULYSSES OFFICIAL BLOG

http://ulyssesmagazine.blogspot.com/

Jan 11, 2012

私が好きな2011年のアルバム  My Favorite Albums of 2011

こんにちは! 今日は私が好きな2011年のアルバムを5枚選んでみました。そう、たった5枚。だって私は河添剛さんみたいにクレイジーじゃないし、平治さんみたいに貪欲ではないし、清水久靖さんみたいに音楽にムチャクチャ詳しくはないんだもの。私は普通の音楽ファンで、ロング・ヘアーにヒゲのミュージシャンをカッコイイと思うようなミーハーよ。私はどこにでもいる女の子。でも、今年もがんばってこの音楽ブログを続けていくわ。みなさん、よろしくね!

アルバムを買うつもりはないけれど、実は私は韓国のアイドル・グループKARAも好きよ。KARAってかわいいでしょ? 彼女たちのダンスもステキ。2011年のKARAのあのパワーは日本の音楽マーケットの中でもとても印象的なものだったわ。『ユリシーズ』の愛読者の方々はKARAには全然興味がないと思うけど。

(新譜は緑色の文字で、再発盤は赤色の文字で表記しました)

Hello!  Today I'm showing you my favorite 5 albums released in 2011.  Yes, only 5.  For I'm not crazy like Tsuyoshi Kawasoe, not fervent like OsamuTaira, and not much familiar with music like Hisayasu Shimizu.  I'm an average music lover and a lowbrow who think long-haired and beard musicians are so cool.  I'm just a woman of the next door.  But I'll stand it out to keep on this music blog this year as before.  Guys, continue your favors towards me!  Thank you!

Though I won't buy their album, I also love KARA, the girl group from Korea.  They are so cute, aren't they?  They are wonderful dancers too.  I feel that power of KARA was much impressive in 2011, even in the Japanese music market too.  I believe the readers of ULYSSES are not interested in KARA at all though.

(New albums are in green, and reissued ones are in red.)

*Bridget St. John with 林拓 / Jolie Madame (Bridget St. John with Taku Hayashi / Jolie Madame)
*Simon Finn / The Distance Between Stones
*Vetiver / The Errant Charm
*George Harrison / Living In The Material World (DVD)
*João Gilberto / O Amor O Sorriso E A Flor







1 comment:

Anonymous said...

5枚のうち2枚がわたしのベストアルバム2011にかぶっている!すっげー。(もっているものが2枚ってだけなのですが)。いつも面白い文章、腹を抱えてわらわかせてもらっています。いつかヴェティヴァーを日本に呼んでください。