ユリシーズ オフィシャル・ブログ ULYSSES OFFICIAL BLOG

http://ulyssesmagazine.blogspot.com/

Dec 11, 2011

デヴェンドラ・バンハートが東京に来たこの夏を懐かしむ…… Remembering This Summer When Devendra Banhart Came To Tokyo...

ハロー! 金曜日にトラウマリスで行なわれたユリシーズ・イヴェント「私には天使のすかし模様が入っている(The Angel is My Watermark)」にご来場いただいた皆様、本当に、本当に、ありがとうございました(と、ユリシーズ・ボーイズは言っているわ)。この日、私達は全員、デヴェンドラ・バンハートがトラウマリスにやって来て、ステキなチャリティ・ショウをやってくれたあの8月3日のことを、そのドキュメンタリー映像で懐かしみ、またまた胸が一杯になったのよね。デヴェンドラってすごくキュートだった、スウィートだった、誰に対してもフレンドリーに振舞う天使だった……。

そして、このこともぜひ書いておかなくちゃ。ドキュメンタリー映像の上映前には、河添剛さんのスピーチ、秋元カヲル(Kawol)さんや林拓さんのミニ・ライヴもあったの。全部が完全に素晴らしかったわ。河添さんは真面目なコメディアン。秋元さんは本物の音楽家。私が大好きな林拓さんはまさしくアシッド・フォーク界のアンファン・テリブル(恐るべき子供)ね。とても楽しかったわ! そして、来場者には全員、ユリシーズ特製のポスターがプレゼントされたのよ。ユリシーズのポスターはいつもすごくいいデザインだと思うけど、これも私はメッチャ気に入ったわ! 貰って嬉しいプレゼントこそ最高よ! メリー・クリスマス! どうもありがとう! 

金曜日は一種の感謝祭だったという気がするわ。東北の被災者のためにチャリティ・ショウをやってくれたデヴェンドラに捧げるささやかな感謝祭。幸い、年の瀬にこういうイヴェントがあったおかげで、2011年について私達はあらためてたくさんのことを考えることができたように思うわ。

ユリシーズ特製ポスター  A special poster by Ulysses

林拓さん  Taku Hayashi

林拓さん  Taku Hayashi

秋本カヲルさん  Kawol Akimoto

ドキュメンタリー映像  Documentary Film

DB wine!

Hello!  Thank you very very much for everyone who attended the Ulysses event "The Angel is My Watermark" at Traumaris last Friday (so say all of the Ulysses Boys).  That day, we all remembered the August 3rd by watching the documentary film, when Devendra Banhart had come to Traumaris to play a wonderful charity show, and we felt a lump in our throat again.  Devendra had been so cute and so sweet too, and he had been an angel acting friendly to everyone...

Also, I've got to tell you, we had a speech by Tsuyoshi Kawasoe, then Kawol Akimoto (Kawol) and Taku Hayashi played mini live shows before the documentary film.  Everything was perfectly wonderful.  Tusyoshi is a serious comedian.  Kawol is a true musician.   My favorite, Taku is a true "enfant terrible" in acid folk world.   The event was great fun!  And all the participants were presented with a special poster by Ulysses.  Posters by Ulysses are always very beautifully designed, and I love this one so much as well!  It is the best when you receive the gift which makes you happy.  Happy Holidays!  Thank you very much!

I felt like last Friday was a kind of Thanksgiving Day.  It was a small Thanksgiving Day for Devendra, who had had a charity show for the victims in the northeastern Japan.  Fortunately, since we had such an event at the close of the year, we were able to think a lot about the year 2011.

No comments: