ユリシーズ オフィシャル・ブログ ULYSSES OFFICIAL BLOG

http://ulyssesmagazine.blogspot.com/

Dec 31, 2010

サイモン・フィンとクリスマス Christmas Time with Simon Finn

Rats Laugh Mice Sing / Simon Finn

みんなはもうサイモン・フィンの2009年の最新作『Rats Laugh Mice Sing』はお聴きになりましたか? 実は先日、私は初めておそるおそるトライしてみました。クリスマス・イヴのステキな夜のことでした。私ってバカね。でも、このアルバムをプレゼントしてくれた私の親切なボーイ・フレンドは、私よりももっと絶対にバカなんだわ。みんなもそう思うでしょ? ユリシーズの河添剛さんも、平治さんも、「そいつは絶対にバカだ」って力強く断言してたわ。ありがとう。でも、私に言わせれば、1月30日に「サイモン・フィン 40名様限定スペシャル・ライヴ」をオーガナイズしてしまうユリシーズ・ピープルも絶対にバカよ! ハッピー・ニュー・イヤー!

Have you already listened to Simon Finn's latest album "Rats Laugh Mice Sing" released in 2009?  Actually I have tried it gingerly a little while ago - it was on Christmas Eve.  I am crazy.  My sweet boyfriend kindly gave me this album.  I am sure he is crazier than I am.  Don't you think so?  Mr. Tsuyoshi Kawasoe and Mr. Osamu Tiara of ULYSSES have asserted "he is absolutely crazy".  Thanks.  However, in my opinion, ULYSSES people are also crazy enough to organize "Simon Finn special additional performance, limited to 40 guests" on January 30th!  Happy New Year!

No comments: