ユリシーズ オフィシャル・ブログ ULYSSES OFFICIAL BLOG

http://ulyssesmagazine.blogspot.com/

Aug 16, 2010

HMV渋谷店が閉鎖! HMV Shibuya Will Be Closed!

みんな、もう知っていることよね。8月22日をもって、HMV渋谷店が閉店になるの。タワー・レコードやディスク・ユニオンと並んで、HMV渋谷店は東京の、そして日本の、リアルな音楽文化を作ったわ。ここ数年は、品揃えもすごかった。改装前の2階(ワールド・ミュージック専門のフロア)と3階(ロック専門のフロア)なんて、私が大好きなロスのアメーバ・ミュージックに匹敵する、気迫の内容だったのよ。HMV渋谷店はまさに日本一グレイトなCDショップだったと思うわ。しかも、『ユリシーズ』の絶大な理解者でもあったの。ものすごく熱心に宣伝していたし、バックナンバーも全部揃っていたのよ。
私自身も、『ユリシーズ』はいつもHMVで買ったわ。私はHMVの熱意を愛していたの。
なのに、どうしてこうなってしまうの? 音楽を愛するすべての人たちにとって、これは絶対に悲劇よ。ジョニー・サンダースが歌った「Everybody's born to lose」なんてヴィジョンを、私は絶対に信じたくない。こうなる前に、私達にできることは何もなかったのかしら? 

As you already know, HMV Shibuya store will close on August 22.  It has been creating real music culture in Tokyo and also in Japan along with Tower Records and Disk Union.  HMV Shibuya store had a powerful and large selections for the past few years.  The selections on the second floor (World Music floor) and the third floor (Rock floor) before the renovation were almost equal to my favorite Amoeba Music in LA.  HMV Shibuya store has been the greatest CD shop in Japan indeed.  And it has been our great supporter too.  It has promoted "Ulysses" with great enthusiasm and has got all the back issues too.
Needless to say, I always get "Ulysses" from there.  I really love its enthusiasm.
But why does this happen?  This is a big tragedy for all the music lovers.  I don't want to believe the vision of "Everybody's born to lose" in Johnny Thunders' song.  I wonder if we could do something for HMV Shibuya before such a sad incident.

http://www.asahi.com/english/TKY201006100380.html

No comments: